Konec s večerním mlsáním, chia vám pomůže !

Konec s večerním mlsáním, chia vám pomůže !

hromada chia semínek

V poslední době velmi oblíbená a čím dál vice známá Chia. Velmi mne překvapilo, že je to rostlina příbuzná šalvěji ( Salvia hispanica ). Jsou to na pohled  nestejnorodá tmavá semínka s lehce oříškovou příchutí.

Je již velmi dlouhou dobu známá a využívána původními obyvateli od současného Mexika až po Americký jihozápad. Když domorodé národy cestovali, brali si na cestu k jídlu  chia semínka, která si po cestě smíchali pouze s vodou. A to jim stačilo. Zaplnili si žaludek a ještě přitom zásobovali tělo nezbytnou energií a živinami, aby pouť dokončili.

Chia semínka jsou jednou z nejvíce známých zdrojů omega-3 mastných kyselin, obsahující 7,5 krát více těchto esenciálních olejů než losos a více bílkovin, než jakékoli jiné osivo!  Mají mimořádně vysoký obsah vlákniny, která prospívá střevní peristaltice. Semena obsahují pětkrát tolik vápníku než je v mléce a spolu s borem tvoří ideální zdroj pro zdravé kosti . Obsahují také vysobé dávky vitamínu B, které jsou potřebné pro správný tělesný metabolismus, dále pak fosfor, železo, zinek a mangan.

Studie naznačují, že strava obsahující chia semínka také pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi.  Vzhledem k tomu, že chia semena mohou absorbovat velké množství kapaliny, jsou schopny až 30 krát zvýšit svůj objem, jsou ideální v prevenci proti obezitě a ideální při redukcích váhy. Zajímavé je, že během  intenzivního cvičení prodlužují v těle stav hydratace a zachování elektrolytů v průběhu výkonu.

Ideální je semínka nejprvě namočit do vody nebo mléka,  či kokosového mléka, prostě podle chuti. Záleží jak je pak budete konzumovat. Po chvilce nabobtnají a pak je můžete smíchat např. se sušeným ovocem, nebo obilovinami. Dobrou chuť!

Kdyby nic jiného tak si jistě chia zaslouží titul "superfood".