6 důvodů proč jíst Quinou

6 důvodů proč jíst Quinou

obilovina Quinoa

Málokdo zná obilninu Quinoa. Domovem této rostliny jsou Andy. I přesto že i listy této rostliny jsou jedlé, vice je využívána jako obilovina. Zrna Quinoi se nejčastěji připravují jakorýže, vařením ve vodě. Dostupné jsou v barvě červené, černé a bílé. V minulém roce byla tato zajímavá obilovina oceněna pro svou vysokou nutriční hodnotu. Tento fakt měl bohužel nepříznivý dopad na cenutéto obilniny. Jednoduše pěstitelé si uvědomili jakou vzácnost prodávají a řekli si o vyšší ceny. Naštěstí Quinoa je tak lahodná a blahodárná, že nás její cena nemůže odradit.

Zde máte 6 důvodů, proč jíst Quinou.

  1. Quinoa je komplexním zdrojem bílkovin – zejména pro vegany a vegetariány je tato obilnina velkým zdrojem bílkovin, již jeden šálek této obilniny obsahuje 16% naší denní potřeby bílkovin. Protein Quinoi obsahuje všechny potřebné aminokyseliny a tím dokazuje své prvenství na žebříčku protein rostlinného původu. Bílkoviny nezbytně potřebujemek růstu, obnově buněk a jako zdroj energie pro všechny funkce v těle.
  2. Quinoa jako zdroj vlákniny – např. jeden šálej této obiloviny obsahuje zhruba 1/5 naší denní potřeby vlákniny, což je dvakrát vice, než u jiných obilovin. Proto je Quinoa velmi prospěšná u léčbě obezity, u poruch peristaltiky, u zácpy a pod. Díky vysokému obsahu vlákniny podporuje pocity sytosti asnižuje hladinu cholesterou v krvi. Pro svůj nízký glykemický index je vhodní I pro diabetiky.
  3. Quinoa jako bohatý zdroj na antioxidanty – tento fakt byl potvrzen ve dvou studiích před 5 lety. Potrvdilo se, že Quinoa a její klíčky mají obrovské množství antioxidantů, které nezbytně potřebujeme ke zdravému životu.
  4. Quinoia je velmi bohatá na flavonoidy, které působí protizánětlivě, antivirově a proti rakovině. Dokonce mají I antidepresivní účinky, mohou odstranit úzkosti a špatnou náladu.
  5. Quinoa jako bezlepková potravina – je naprosto šokující, kolik lidí má potíže s pšeničným lepkem.Mohu potvrdit jako terapeut, že denně mne navštíví min. jeden člověk, který má alergii nebo intolerance na pšeničný lepek. Proto tuto potravinu by měl jíst každý, kdo tento problem má, nebo mu chce aspoň trošku předejít. V době, kdy máme lepeki v klobáskách, je to opravdu na místě.
  6. Quinoa jako zdroj minerálních látek – železo, vápník, mangan, fosfor, měď, selen, vitamíny B, dokonce 1 šálek Quiney nám poskytuje 1/3 denní potřeby hořčíku.